Egyedülálló szám a Fővárosi Nagycirkusz porondján – Interjú a Body Trapeze tagjaival

Bogdán Bettina és Vellai Krisztina egy, a világon egyedülálló zsánerrel lépnek fel Dinasztiák című műsorunkban.  A kiváló légtornász – és táncművészeket a Body Trapeze levegőszámuk létrejöttéről és különlegességéről kérdeztük.

Kérlek, meséljetek arról, hogy született meg ez a különleges produkció.

Bogdán Bettina: Egy nagyon ritka zsánerről van szó, jelenleg a világon mi vagyunk az egyetlenek, akik fellépnek ezzel a számmal.  Élő trapéznak is hívják, az a különlegessége, hogy az eszköz, amin a gyönyörű kollegina bemutatja a produkcióját, egy ember, jelen esetben én vagyok.

A Body Trapeze 2005-ben debütált Németország egyik leghíresebb cirkuszában, a Flic Flac porondján, ahol az igazgató felkérte Tokár Edinát és a Body Trapeze szívét-lelkét, Stock Bernadettet, hogy hozzanak létre valami különlegeset. Később rengeteg neves helyen felléptek egyedi műsorukkal.

2017-ben kért fel Stock Betti új partnerének. Három éven át léptünk fel közösen, mialatt bejártuk a fél világot. Sajnos a pandémiának köszönhetően Betti úgy döntött, hogy az artista karrierjét elengedve a saját vállalkozásával szeretne foglalkozni, ezért szükségem volt egy új partnerre.

Ekkor került képbe Kriszti, akivel bár sok éve tudunk egymásról, eddig még nem volt alkalmunk rá, hogy közelebbről megismerkedjünk. Az első megbeszélésünkön szinte azonnal megtaláltuk a közös hangot. Felvázoltam neki, hogy itt ez a szuper szám, amit egy kicsit meg kellene reformálni, mire ő már egy pontokba szedett jegyzettel fogadott, hogy mit is akarna újragondolni. Mondanom sem kell, hogy nagy az egyetértés és remekül megy a közös munka.

Vellai Krisztina: Közösen modernizáltuk a szám alapjait és stílusát. Az utóbbi években rengeteget változott a cirkuszművészet, a műsorok kinézete és a közönség igényei, amikkel szerettünk volna lépést tartani, ezért egy modern és élvezetes számot akartunk létrehozni. Tavaly szeptemberben kezdtük el a próbákat, majd decemberben online debütáltuk a Body Trapeze első verziójával.

Nincs rendezőnk vagy koreográfusunk, közösen álmodjuk meg a szám minden apró részletét. Kosztümöt tervezünk, zenéket válogatunk, ruhaanyagot vadászunk, egyeztetünk nap mint nap.

Mindemellett olyan barátok és szakemberek állnak mögöttünk, akik életre keltik az elképzeléseinket. Legyen szó varrónőről, fotográfusáról, énekesről, és még sorolhatnám. Rengeteg ember munkája kell ahhoz, hogy profin összeálljon egy produkció.

Hogy kell elképzelni ezt a számot, mit láthat tőletek a Fővárosi Nagycirkusz közönsége?

Vellai Krisztina: Ez tagadhatatlanul egy érzéki szám, amit az eredeti verziónkban ízlésesen tálalunk. Viszont nem mindenhová való az erotikus vonal, ezért készült el a “H A L O” (fénykoszorú) című verzió, amit a Fővárosi Nagycirkusz Dinasztiák című műsorában mutatunk be először.

Ez egy lírikus légi tánc, ahol az egyedüllét ürességében megjelenik egy égi támasz, amely figyeli és segíti minden mozdulatomat. Megfog, megtart az élete árán is, amikor a lelkem újra magányba zuhanna. Egy mély, megfoghatatlan kapcsolatot próbálunk porondra vinni, mert hiszünk benne, hogy soha nem vagyunk igazán egyedül.

Bogdán Bettina: Talán az a legnagyobb kihívás, hogy a produkciónk minden verziójába valami újat tudjunk belevinni, így ennek az égi táncnak az a különlegessége, hogy a trükkök közben forgunk is. Ez egy igen veszélyes produkció, amelyben nagy felelősséggel tartozom Kriszti iránt. A négy végtagomnál vagyok kikötve, öt percig folyamatosan tartanom kell őt. Neki pedig nincs fix fogási felülete, mert a testem az eszköze és egymásra vagyunk utalva.

Vellai Krisztina: Igyekszem a lehető legpuhábban dolgozni Bettinán, ami jelenleg nem csak a szám stílusának, hanem az ő ízületeinek is az érdeke. Remélem, hogy az új verziónk művészi vonala eljut a nézők lelkéig és elvisznek magukkal egy érzést, egy pillanatot az előadásból.

Szekáry Zsuzsanna

Fotó: Urbán Ádám