A zene és a cirkuszművészet összefonódása a medence partján
A különleges kulturális programon először Bach: 3. G-dúr „Brandenburgi” versenye (BWV 1048) hangzott el a Fesztivál Akadémia Budapest művészeti vezetőitől Kelemen Barnabástól és Kokas Katalintól, akik ezúttal is bizonyították világhírű, virtuóz hegedűjátékukat. Partnereik brácsán Maxim Rysanov, Razvan Popovici, és Dmitry Smirnov, nagybőgőn Kokas Dóra és Janzsó György, lanton Davidovics Igor, csembalón Dinyés Soma voltak. Az 1721-ben publikált, tizenöt perces concerto lélekemelő dallamai után a hungarikumnak számító operetté volt a főszerep: Horti Lilla énekesnő a leghíresebb operettek slágereit énekelte el a medence partján.
A cirkuszművészet szoros kölcsönhatásban áll a többi művészeti ággal, többek között a zene legkülönbözőbb műfajaival. A modern cirkuszművészet több, mint 250 éves fennállása óta összekapcsolódott a zenével. Az artistaprodukciók és a zene együtt hozzák létre a varázslatot, amelyet Anastasia Trushina szemléltetett „Eső” című díjnyertes kézegyensúlyozó (handstand) produkciójával. Anastasia beleszületett a cirkusz világába, szülei szintén artistaként dolgoznak, a 41. Monte-carlói Nemzetközi Cirkuszfesztiválon elnyerték az Arany Bohóc-díjat ugródeszkaszámukért. Ahogy rengeteg cirkuszcsemete, Anastasia is másfajta produkciókban próbálta ki magát, mint a gurtni- és lovas számok, a Jacob Ekk csapat tagjaként pedig egy fergeteges dzsigit számmal a 4. Monte-carlói Ifjúsági Cirkuszfesztiválon elnyerte az Arany-díjat. Két évvel később a 6. Monte-carlói Ifjúsági Cirkuszfesztiválon már egyedül indult „Eső” című kézegyensúlyozó számával, melyet Ezüst-díjjal jutalmazott a nemzetközi zsűri. Anastasia Trushinát a Fővárosi Nagycirkusz Repülőcirkusz című műsorában egészen szeptember 8-ig láthatja a cirkuszszerető közönség Budapesten.
Szekáry Zsuzsanna