Alma Ata-i cirkuszmúzeumi kapcsolat
A kazahsztáni Alma Atában (kazakul Almatiban) zajló első nemzetközi cirkuszfesztiválon a cirkuszművészeti előadások mellett a cirkusztörténet és a cirkuszi muzeológia is reflektorfénybe került. Fekete Péter a fesztiválzsűri tagjaival együtt megtekintette a kazah cirkusztörténeti kiállítás relikviáit, és a Fővárosi Nagycirkusz főigazgatójaként együttműködést kezdeményezett a Kazah Állami Cirkusz és a Nemzeti Cirkuszművészeti Központ tudományos részlegei között.
A két ország közös kulturális gyökerei jó alapot adnak ahhoz, hogy a cirkusztörténet terén is feltárásra kerüljenek a hasonlóságok, azonosságok. Jelenlegi cirkuszépületeink például szinte azonos korúak – a budapesti 1971-ben, az Alma Ata-i 1972-ben nyitotta meg kapuit. Ezekben a nagy múltú cirkuszépületekben sok magyar és kazah vendég artistaművész lépett fel az elmúlt hét évtizedben, számtalan előadással, fotóval, dokumentummal és történettel gazdagítva a közös cirkusztörténetet.
A Nemzeti Cirkuszművészeti Központ Tudományos tára az első Almati Nemzetközi Cirkuszfesztivál kapcsán felveszi a kapcsolatot és hosszútávú cirkuszmúzeumi együttműködést indít a két ország cirkuszművészeti örökségének közös kutatása, megőrzése és bemutatása érdekében. A Magyar Cirkuszművészeti Múzeum, Könyvtár és Archívum muzeológusai és könyvtárosai az Alma Ata-i cirkuszmúzeummal a kutatási és módszertani párbeszéd mellett nemzetközi tárgy- és dokumentumcserét is kezdeményeznek, amelynek eredményeként cirkuszmúzeumi műtárgygyűjteményünk tovább gyarapodhat, többezres cirkuszi szakkönyvtárunk újabb szakkönyvekkel gazdagodhat.
A Nemzeti Cirkuszművészeti Központ az előadó-művészeti tevékenység mellett a cirkuszi tudományok és a cirkuszi örökségvédelem területén is központi kezdeményező, koordináló szerepet vállal a cirkuszművészeti értékek feltárása és közzététele, a nemzetközi cirkuszi szakmai kapcsolatok összehangolása és megerősítése érdekében.